Kocaeli Üniversitesi PDR Topluluğu

Kocaeli Üniversitesi PDR Topluluğu

Esen olsun arkadaşlar.
Ben Furkan Bayram. PDR bölümü öğrencisiyim. Nasılsınız? Kocaeli Üniversitesi PDR Topluluğu olarak sonunda özgün ve özgün olmayan içeriklerle karşınızda olacağız. “Özgün olmayı anladık ta özgün olmayan neden abi?” diyebilirsiniz. Buradaki ana amacımız, bölümümüz için “bir şeyler” yapmak. Bunu yaparken de kabul edilmiş gerçeklikleri sizlere sunmakta bir sakınca görmeyeceğiz. Yani ille de kendi hikayemiz değil, başkalarının deneyimlerini de paylaşacağız. Herkesin deneyimi bizim için altın değerinde, ve bu altınlardan olabildiğince toplamak istiyoruz. Bu konuda bizimle deneyimlerinizi paylaşabilir ve daha çok kişinin bu deneyimlerden faydalanmasını, farkındalığın artmasını sağlayabilirsiniz. İçeriklerimiz bilgilendirici olmanın yanında, eğlendirici, hüzünlendirici, düşündürücü ve gülümsetici de olacak. Kısacası okuyana bir şeyler verebilmek çabasında olacağız…

Bu blog sayfası kişisel bir blog sayfası gibi değil, ilerde de kullanacağımız ve bizden sonra gelenleri takip etmek isteyeceğimiz bir sayfa olacak. Kulüp sayfası gibi düşünün. Biz gideriz yerimize yenileri gelir, bir gelenek oluşur ve bu geleneklerin güzel yönlerinin tadına varırız. Geleneği devam ettirenleri gördükçe daha da mutlu oluruz. Şunu biliyoruz ki, hayatımıza güzellik katan şeyler uğrunda çaba harcamak insana huzur verir. Tonlarca zorunluluğun arasında yaşadığımız dünyada yaptıklarımızın keyif vermesi… İşte ulaşılmak istenen yer orasıdır. Sadece üretmek değil, buna üretmekten keyif almak denir.

Bir anı bölümü açacağız, ilerleyen zamanlarda. İçinde özçekimlerimiz, anılarımız, fotoğraflarımız olacak. PDR alanında yaptığımız, yapacağımız etkinliklerin anıları burada olacak, fotoğraf galerisinden tutun etkinlik duyurularına kadar paylaşılmaya değer her hatıranın paylaşıma açık olmasına özen göstereceğiz.

Ufak çaplı düşünce yazılarımız, bazen tek cümlelik sorudan oluşan bir beyin fırtınası.

Lafı fazla uzatmadan beraber çalışacağımız arkadaşlarımız hakkındaki kesitlere geçelim:

            Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümünü tercih listeme yazarken isteyerek yazmamıştım, hani derler ya anne baba kurbanıyım benimki de tam o durumdu başlarda işte. Kocaeli üniversitesi PDR bölümünü kazanmıştım hem de ilk tercihimdi. Birinci dönemim hep kendimi sorgulamakla geçti: Neden buradasın, ne yapıyorsun, bu saçma derslerin bize ne yararı olacak... Sonradan yavaş yavaş idrak etmeye başladım. Ben aslında tam bana göre olan bir yerdeyim, evet başta anne baba kurbanı olarak geldiğim bu bölüm bana çok şey öğretti. Çok kez sorguladım kendimi, isyan ettim kendime neden itiraz edemedin ailene de buradasın diye ama yavaş yavaş doğru yerde olduğumun bilincine vardıktan sonra olduğum yerin ve konumun keyfine varıp olduğum yerden, bu yerin bana verdiği nimetlerden faydalanmaya başladım. Ne olursa olsun her zaman olduğunuz yerde keyif alacağınız şeyler yapın. Eğer sevmiyor ve olduğunuz yerde keyif almıyorsanız yaptığınız işten oraya ait değilsiniz demektir.
                                                                                              Büşra ŞENMEMİŞ

            Merhabalar, bölümümüz 2. Sınıf öğrencisiyim. Anadolu Üniversitesinde Sosyal Hizmet okuyorum. Kendimi bildim bileli edebiyatla uğraşıyorum. Sizlerle edebiyat ve psikoloji alanındaki bilgilerimi paylaşacağım. Şair ve yazarların ruh hallerinden söz edeceğim. Ayrıca  kitap ve film incelemeleriyle karşınızda olacağım.

                        Seda Aleyna ÖZEN

            Bu bölümde ve eğitim hayatımda son senemdeyim. Bu zamana kadar birçok çalışma içinde yer aldım. En çok keyif aldığım ise Kocaeli Üniversitesi PDR Topluluğunun içinde yer almış olmaktı. Bu topluluğun kuruluşunda da yer almış, emek vermiş biri olarak; bugün çeşitli etkinliklerimizi organize ettiğimiz; çalışma birimlerimizi oluşturduğumuz; aktif, hevesli, heyecanlı bir çalışma grubuna sahip olmaktan çok mutluyum. Halen daha başkanlığını yürüttüğüm bu topluluğun her zaman çok güzel işler çıkaracağına eminim. Bu blog sayfası fikrini özellikle heyecan verici buluyorum. Mezun olduktan sonrada bu topluluğun çalışmalarını takip edebileceğim, kendime bir şeyler katabileceğim bu sayfa iyi ki var J  Bu sayfanın, gezinen herkeste bol bol sorgulama, araştırma, merak, heyecan duyguları uyandırması dileklerimle….
Eda Gamze ERDAĞI

Bölümdeki son senem… Durup geriye baktığımda dört senelik bir kişisel gelişim süreci geçirmiş gibi hissediyorum. Sürekli kendimle yüzleştiğim, üst düzey empati kurmaktan dedikodu dahi yapamadığım ( J ) bu süreçte yapabileceğim en önemli şey duygularımı, düşüncelerimi netleştirmek olurdu. Dersleri geçip uzmanlaşmanız gereken bir lisans eğitiminden daha fazlası olacak bu bölüm bence. Çoğu zaman bilmediklerinizi öğrenmek, bildiklerinizi de paylaşmak için can atacağınız bir bölüm. Uzun uğraşlar sonucu Koü PDR Topluluğunu kurduğumuzda da en büyük motivasyonumuz buydu. Nihayet topluluğumuzun diğer bölüm arkadaşlarımızın da emeğiyle aktifleşmeye başladığını görmek çok güzel. Aktivitelerimizin ilk adımı olan bu blogda da bilmediklerimizi öğrenip, bildiklerimizi paylaşmak ve bunu yıllar boyu sürdürmek dileğiyle…
Deniz Gözde KILÇIK



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KADIN, ŞAİR, BİPOLAR, İNTİHAR: NİLGÜN MARMARA ÜZERİNE